divendres, 2 de maig del 2008

Una vida per 24 euros

L'altre dia vaig anar a una llibreria de Castelló per tal d'adquirir uns llibres de poesia; generalment quan vas amb una idea prefixada, acabes fent el contrari i aquesta ocasió no va ser l'excepció. Com que els llibres valen més que una vida, he de dir-vos que sóc home de biblioteques públiques, encara que en aquests espais és difícil trobar les darreres novetats. Sempre però, poden haver-hi unes/s bibliotecàries/is eficients que t'aconsegueixen el que cerques. Tornant a la llibreria, la casualitat va fer que caiguera a les meues mans l'obra poètica completa de José Manuel Caballero Bonald, titulada Somos el tiempo que nos queda, edit Seix Barral; era un poeta que l'havia sentit anomenar, però que no mai l'havia llegit. Repenjat de les prestatgeries la sorpresa fou in crescendo quan em vaig adonar que tota la seua vida poètica valia tan sols 24 euros.
¿No us sembla una paradoxa? Vaig somriure, per tal de no plorar. Així que us he triat un sol de poema de les 647 pàgines on bateguen les seues cabòries, desitjos, tristeses i joies. Espere que us agrade.

Josep Lluís Abad i Bueno

2 comentaris:

CarminaM_CS ha dit...

M'ha agradat molt el poema. I felicitats pel bloc!

Anònim ha dit...

Hola! Sóc Matilde Nuncia Pesudo, estava mirant el teu bloc i m'agrada, hi ha coses interesants i boniques. Aniré passant a vore que més fiques. Ens veiem.