dilluns, 2 de novembre del 2009

Alguna cosa més que la paraula


T'escric per amor, perquè no m'he acostumat al color de les paraules i la llum em nega tota possibilitat d'esperança, avui. El món roda i roda indiferent, com letàrgic, i els mecanismes de la carn esdevenen foscos caus, enyorances d'un desig passat.

T'escric per amor, sí, per la grafia que conté el dolç secret amarg de les pedres que no parlen, per les mans obertes a l'absència i per la pluja trista que no veus.

Aquest amor senzill d'oli, pa i sal, estrany i aliè als parloteigs de cendra, convoca els vendavals d'un vocabulari nou, la complicitat de les anemones que dibuixes si somrius. I no fa cas dels lladres del foc, ni dels iconoclastes arreu del món.

T'escric per amor, decebut del mercadeig humà de la política i l'ostentació, decebut dels maniquís polits amb cervell de palla; t'escric perquè als teus ulls encara aguaiten fils d'un petit riu, el de la vida.

No t'emmiralles per les paraules de llauna d'aquesta púrria que patina amb l'èxit momentani. I si no em creus, desfés aquest jo si et cal, tritura'l sense compassió. Que ploguen roses roses dels teus núvols, pètals simplement d'amor, allò profund i que s'amaga...

Mira més enllà de la recta cal·ligrafia; potser hi trobaràs alguna cosa més que la paraula...

Agrair la fotografia a Zinger'Z.

Música Tis Autum de Chet Baker.

Josep Lluís Abad i Bueno

Imprimir

2 comentaris:

Unknown ha dit...

Em temo que ara per ra tots estem "decebuts del mercadeig humà de la política i l'ostentació, decebuts dels maniquís polits amb cervell de palla"

I tots potser, d'una manera o altra, escrivim per amor.

Núria Talavera ha dit...

hi estic d'acord, escrivim segurament per amor. Preciós el text...