"Viure consisteix en repetir-nos fins que s'acosta l'oblit".
1)
Haiku
Vius, caus i creixes.
Les flors d'hivern prediuen
un nou llenguatge.
Paradoxalment,
és a la temporada del fred més cru, dur i en una naturalesa adormida,
quan l'ametller desperta els seus somnis i ens els ofereix: les flors
d'hivern, unes flors humils i delicades que transformaran el llenguatge
de totes les criatures vives de la Terra.
2)
El
poeta escriu un poema per a ell mateix, se'l dedica per rescabalar-se
en les hores més fosques d'un no-res que, mancat de sentit, no condueix
enlloc.
Acceptar el buit de l'abisme també ens enriqueix i realitza com
mortals i vius.
3) L'intima i vertadera religió, l'amor regalat.
El
poeta ha sabut escapar-se del propi jo i mirar cap els altres, l'espill
on es reconeix, en aquest cas l'amor. Si existeix o reconeix una
vertadera religió aquesta no és una altra que la de creure en una
gratuïtat absoluta, sense contrapartides. Allò mes quotidià si és
compartit amb els altres genera una dimensió comunicativa on la bellesa
no s'expandeix pel miracle del seu poder persuasiu, sinó més aviat per
la mirada amorosa que els altres li retornen.
Adore la teua fe
Perd el temps i les hores passen,
com el sol, sobre una pell
que no sempre enganxa, amb paraule s,
la bellesa.
El món s’ enfonsa
i em submergisc -cada cop més blau-
als braços musicals del teu record,
perenne i solitària esperança.
com el sol, sobre una pell
que no sempre enganxa, amb paraule
la bellesa.
El món s’
i em submergisc -cada cop més
als braços musicals del teu
perenne i solitària esperança.
Poeta, diuen que has escrit
contra Déu; digues-nos on l’ has trobat,
amb quina roba se t’ha fet present,
humà tu, oh vanitós!
contra Déu; digues-nos on l’
amb quina roba se t’ha fet present,
humà tu, oh vanitós!
Haurà estat amb l’única imatge possible,
la teua?
Mesclem paraules
amb la il·lusió que la combinatòria
faça corrua d’intel·lectuals,
moda efímera.
Però no mentisques:
ets més cor que vocabulari
i et desfaràs arena al vent.
Déu no és cap projecció,
ni el fractal d’un somni;
tampoc l’esbós de tot allò
que raonaràs.
Déu podr ia abillar-se
amb les mans quan rentes llenç ols
o parles, Déu s’abilla si pares taula
o bull l’arròs;
em fa l’ ullet
quan véns nua de prejudicis
i estudies, lliges la mel dels q ui mirem
o fas la compra. Déu, l’apunt
del teu somriure de maragdes,
la melodia llunyana del saxòfo n
entre els núvols, aqueix color
abans del tremolor definitiu,
callat,
per sempre més,
de la memòria.
Déu, amb tu, habita el silenci.
I, també, aqueix calfred sagrat
d’un capvespre sense sol si reculls,
d’aquest alè,
les seu es roses.
la teua?
Mesclem paraules
amb la il·lusió que la combinatòria
faça corrua d’intel·lectuals,
moda efímera.
Però
ets més cor que vocabulari
i et desfaràs arena al vent.
Déu no és cap projecció,
ni el fractal d’un somni;
tampoc l’esbós de tot allò
que raonaràs.
Déu podr
amb les mans quan rentes llenç
o parles, Déu s’abilla si pares taula
o bull l’arròs;
em fa l’
quan véns nua de prejudicis
i estudies, lliges la mel dels q
o fas la compra. Déu, l’apunt
del teu somriure de maragdes,
la melodia llunyana del saxòfo
entre els núvols, aqueix color
abans del tremolor definitiu,
callat,
per sempre més,
Déu, amb tu, habita el silenci.
I, també, aqueix calfred sagrat
d’un capvespre sense sol si reculls,
d’aquest alè,
les seu
Josep Lluís Abad i Bueno Imprimir
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada