dilluns, 8 de setembre del 2008

Dos poemes de Setembre.


El mestre Francesc Garriga guanyà l'any 1991 el premi de poesia Josep Maria López Picó amb l'obra titulada Setembre. Li vaig comentar a Entre somnis i realitats que era un llibre extraordinari... Teniu una petita mostra...

Josep Lluís Abad i Bueno



a canvi del que tinc només espero
dos grams d'amor (?)
en el platet dels justos
remordiments,
i alguna nit d'insomni
potser.

després l'oblit
a l'altre plat de la balança,
car vull el que és efímer
en el jardí de les sorpreses.

i em sé de pas sobre el teu cos.


*** *** *** *** *** *** *** ***

podríem fer l'amor i no el farem,

massa nit ens separa.
i hem deixat de teixir
la intimitat que ens sostenia.

les hores repten amorrades al sol.

el vent mourà les branques
potser a migdia,
la sopa massa freda ...
podríem fer l'amor i no el farem
hi ha massa engany en la conversa

i l'aigua de la dutxa està glaçada.

tenim el foc, fa temps, mal apagat:
ha omplert de fum tota la casa
i ara ens ploren els ulls.
qui ens vegi pensara que ens estimem.

però tu i jo ja no farem l'amor.

5 comentaris:

zel ha dit...

Tot i això, l'estimació hi podria ben bé ser, no?
Preciosos poemes...
Petons, príncep!

Príncep de les milotxes ha dit...

Doncs no ho sé Zel... Li ho hauríem de preguntar a l'autor... Ara bé no sé si importa la seua opinió o ha escrit els poemes perquè ens hi vegem reflectits. Si pensem en positiu acceptaria la teua lectura; però, i si la melangia ens recorre els porus de les mans?
Una abraçada bona i bella mestra...
Et seguisc.

Carme Fortià ha dit...

Doncs sí que són realment bonics, i aquest segon encara em cou, amarg, trist, bell, preciós... el regust d'un final amb flaire de terra mullada i els primers fums de la xemeneia encesa...
Em guardo la recomanació de llibre de capçalera!

Una adolescente diferente ha dit...

Sí, preciosos poemes, i d'acord amb Carme, el segon de tots dos és especial. hi provoca un munt de sensacions y sentiments que fins y tot una persona com jo pot comprendre.

PD: Que tingues molta sort aquest any en les teues classes de ètica, filosofia y alternativa a la religió.
Ens fas pensar.

Un petó ben fort!

Unknown ha dit...

No sé si fas bé de fiar-te de les ballarines ;-P. Bon blog!!