dijous, 18 de març del 2010

Passaport


També les dones són persones, em digué.

No era un interrogant, ni una admiració. Ho afirmava i jo, ben sorprés, assentia amb els ulls.

Havíem acudit a renovar la identitat, si pot dir-se així. Desconeixíem el perquè, però el nombre d'individus per tal de ser atesos cada dia era tancat; si el tall de la cua arribava fins a tu, Bona nit, cresol!, i això mateix ens succeí...

Li comentava al meu company, com era això possible en un país tan modern i informatitzat. Vaig posar el cap sota els muscles, resignat.
L'altre em contà que feia anys havia estat a Argèlia de viatge d'empresa i que per tornar a casa va haver de deixar el seu rellotge a les mans del funcionari per tal de recuperar el visat.

Ens trobàvem enmig d'aquestes dèries quan ella aparegué convidant-nos a entrar a l'oficina. Volia citar-nos per a la setmana següent.

El meu company de cua li digué que esdevindria difícil encertar el dia per solucionar el passaport del fill...
- Estic separat i la meua dona m'ho posa tot ben complicat. No voldria que el meu fill perdera hores de classe... Aleshores vaig comprendre el sentit de la seua asseveració.

A la sala olia a primavera i hortènsies. I les oïdes d'ella balancejaren les paraules.

- Vingueu i preneu aquests tiquets, la meua cap de treball..., murmurà.

Jo vaig pensar la fi de la frase:

- La seua cap haurà de saber que compta amb un equip de persones excel•lents...


A Eva, per la seua llum i bondat interior.
A Hortènsia i tot l'equip de treball per comprendre de les persones el costat més humà.

Josep Lluís Abad i Bueno

Imprimir

3 comentaris:

Eva Gual ha dit...

Simplement gràcies pel teu agraïment. Eva.

Príncep de les milotxes ha dit...

No hi ha de què, Eva. Ànim i a fer humà el teu treball; això és el valor afegit de què ningú parla.
Una abraçada i ací em tens i em teniu... buscant la llum...
Besos a tot l'equip.
He visitat el teu blog de vacances... no el vas continuar...
Anima't.

jorditib ha dit...

Ei, això del funcionariat no ho entèn ningú, ni ells.Llegeig la nota sobre els funcionaris que vaig posar fa dies...

Endavant, salut i sort.

www.miradesalvent.blogspot.com